› Rozšíření portfolia vozů značky Škoda: Zcela nový Elroq je prvním plně elektrickým modelem značky Škoda v klíčovém segmentu kompaktních SUV
› Designerský krok vpřed: Elroq je prvním modelem Škoda, který si osvojuje nový designový jazyk Modern Solid › Kompaktní a zároveň prostorný: Pohodlná jízda, díky úložným prostorům a zavazadlovému prostoru s objemem až 1 580 litrů je Elroq skvělou volbu pro jízdu ve městě i mimo něj
› Rozsáhlá nabídka pohonných jednotek: Výkony od 125 kW do 220 W, dojezd až 560 km v režimu WLTP a časy nabíjení již za 28 minut
Mladá Boleslav, 1. července 2024 – Rozšíření portfolia o atraktivní plně elektrický vůz: Elroq, jehož světová premiéra je naplánována na podzim 2024, brzy rozšíří nabídku plně elektrických SUV automobilky Škoda Auto, a to o segment kompaktních SUV, který je objemově největším subsegmentem v Evropě. Nové SUV je díky výraznému vzhledu prvním modelem značky Škoda, který si osvojuje nový designový jazyk Modern Solid a posouvá tak design modelů Škoda na novou úroveň. Díky velkorysému prostoru se zavazadlovým prostorem o objemu 470 až 1 580 litrů, spolu s kompaktními vnějšími rozměry a chytrými úložnými prostory je Elroq ideální pro jízdu ve městě i v jeho okolí. Výkony od 125 kW do 220 kW, dojezd až 560 km v režimu WLTP a časy nabíjení již za 28 minut z něj rovněž činí ideálního společníka pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Uvedení modelu Škoda Elroq je začátkem nové elektrické ofenzivy značky Škoda, v jejímž rámci automobilka v následujících letech uvede na trh šest čistě elektrických modelů.
„Rozvoj našeho portfolia elektrických vozů v několika nových atraktivních segmentech je klíčový jak pro naši strategii poskytovat našim zákazníkům širokou nabídku nových modelů, tak pro další úspěch společnosti Škoda Auto. Elroq je milníkem v portfoliu elektrických vozů značky Škoda, prvním z nadcházející řady šesti nových čistě elektrických modelů, navazujících na úspěch modelů Enyaq a Enyaq Coupé. Již první pohled na odvážné prvky designu Modern Solid napovídá, že tento vůz je něčím novým, dokonalou rovnováhou mezi velikostí, vnitřním prostorem a elektromobilitou pro město i mimo něj. Škoda Elroq je navíc vybavena pokročilými technologiemi a asistenčními systémy, které, jak víme, naši zákazníci oceňují. Z tohoto nového přírůstku do naší rozšiřující se rodiny vozů s elektrickým pohonem jsem opravdu nadšený.“
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto
Skvělá volba pro každodenní cestování po městě i mimo něj
Zcela nové, plně elektrické SUV Škoda Elroq bude ideálním společníkem pro výlety do přírody. Díky svým kompaktním rozměrům a mimořádně malému poloměru otáčení je taktéž ideální i do městského prostředí. Výrazná robustní karoserie činí model Škoda Elroq okamžitě rozpoznatelným. Pro výlety mimo zpevněné cesty je na přání k dispozici pohon všech kol. Elroq, který je elektrickou alternativou k modelu Škoda Karoq, můžeme rozměrově zařadit mezi rodinu vozů Škoda Enyaq a připravovaný nejmenší model SUV Škoda Epiq.
Design Modern Solid s maskou Tech-Deck Face namísto klasické masky
Elroq je prvním sériovým modelem značky Škoda, který si osvojuje nový designový jazyk Modern Solid, což podtrhuje jeho strategický význam pro značku Škoda. Důkazem jsou prvky, které se objevují na přídi, jako například maska Tech‑Deck Face a nový nápis na kapotě. Designový jazyk Modern Solid představuje zásadní změnu. Spojuje robustnost, funkčnost a autentičnost a zároveň navozuje pocit síly a ochrany, přičemž na typické designové prvky značky Škoda nahlíží ze zcela nové perspektivy. Za leskle černou maskou Tech‑Deck Face, která nahrazuje klasickou masku, inženýři ukryli senzory, jako je radar a přední kamera. O něco výše se na výrazně tvarované kapotě nachází nový nápis Škoda. Jedná se tak o první sériový model značky Škoda, který zde nemá umístěné logo.
„Škoda Elroq zahajuje novou éru designu značky Škoda. Jeho funkční, minimalistický a čistý vzhled Modern Solid vyzařuje autentičnost a robustnost, a zachovává tak charakteristické designové prvky značky Škoda, které jsou pro naši značku typické. Modern Solid zároveň přináší skvělé nové vizuální akcenty, jako je lesklá černá maska Tech‑Deck Face. Tímto způsobem se nám podařilo vytvořit novou koncepci přední části vozu a zároveň navázat na známé linie modelů Škoda. Tech‑Deck Face bude v budoucnu charakteristickým designovým prvkem značky Škoda.“
Oliver Stefani, šéfdesignér Škoda Auto
LED přední světlomety s jemnými liniemi, novým designem a minimalistickým 2D vzhledem
LED přední světlomety modelu Elroq mají také nový výrazný design. Jsou vybaveny tenkými horními světelnými pásy pro obrysová světla a ukazatele směru spolu se světly pro denní svícení. Ve spodní části se nacházejí dva LED moduly pro potkávací a dálková světla, které nabízejí horizontální reinterpretaci ikonického designu značky Škoda a zajišťují maximální viditelnost za tmy. Přední světlomety jsou k dispozici ve dvou verzích, a i standardně dodávané dělené světlomety využívají výhradně technologii LED. Vrcholné Matrix-LED přední světlomety využívají technologii Matrix s 36 jednotlivými světelnými segmenty. Horní část světlometu má nový tvar denních světel se čtyřmi obdélníkovými otvory. U zadních světel zůstává Škoda věrná zavedeným designovým principům, jako je světelná grafika ve tvaru písmene C a částečně osvětlené krystalické prvky, které ladí s designovým jazykem Modern Solid. Také zadní světla jsou k dispozici ve dvou verzích, přičemž obě využívají 100% LED technologii. Vrcholná varianta nabízí animované ukazatele směru, podsvícené krystalické prvky, animaci při otevírání pátých dveří a novou animační funkci Coming/Leaving Home, kterou sdílí s předními světlomety.
Střecha klesající mírně vzad a aerodynamická kola
Boční profil vozu Škoda Elroq se vyznačuje dynamickým obloukem, který začíná u A-sloupku a táhne se k mírně se svažující linii střechy, která plynule přechází ve střešní spoiler nad pátými dveřmi. To umožňuje dosáhnout vynikající aerodynamiky a koeficientu odporu vzduchu pouhých 0,26. Vůz je rovněž vybaven aerodynamickými koly a redukcí mezer v kolech, která rozšiřuje obložení podběhů kol a zlepšuje tak proudění vzduchu. V nabídce jsou kola s průměrem od 19" do 21".
Design Modern Solid a nové designy interiéru
Interiér modelu Elroq, který je plně v souladu s novým designovým jazykem Modern Solid, se vyznačuje jednoduchostí, prostorností a čistými liniemi. Virtuální kokpit s úhlopříčkou 5", který je známý již z modelu Škoda Enyaq, přehledně zobrazuje nejdůležitější jízdní údaje. Další informace řidič získává prostřednictvím na přání dodávaného head-up displeje a vizualizací rozšířené reality. Centrální displej infotainment systému má standardně úhlopříčku 13" a zjednodušené menu a ovládací rozhraní. Nabídkou designů interiéru modelu Elroq klade Škoda Auto ještě větší důraz na udržitelné, odolné a praktické materiály. Základní variantou pro toto kompaktní SUV je interiér Studio s převážně tmavě šedými látkami. Například v interiéru Loft je pro výplně dveří, sedadla, palubní desku, středovou loketní opěrku a oblast kolen použito čalounění Recytitan z recyklovaných vláken v barvě tmavá Melange.
Čtyři dostupné varianty pohonu a dojezd až 560 km
Zcela nový model Škoda Elroq postavený na modulární platformě pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen bude nabízen ve čtyřech variantách pohonu: Elroq 50, 60, 85 a 85x. Tyto modely se liší kapacitou baterie a výkonem, který se pohybuje od 125 kW do 220 kW. Základní model Elroq 50 s pohonem zadních kol je vybaven baterií s brutto kapacitou 55 kWh a elektromotorem na zadní nápravě, který vyvíjí maximální výkon 125 kW. Elroq 60 má baterii o kapacitě 63 kWh a elektromotor o výkonu 150 kW. Oba tyto modely dosahují maximální rychlosti 160 km/h. Modely Elroq 85 a Elroq 85x jsou vybaveny baterií s brutto kapacitou 82 kWh. Elroq 85 s pohonem zadních kol má maximální výkon 210 kW. Elroq 85x má druhý elektromotor umístěný na přední nápravě, nabízí standardně pohon všech kol a maximální výkon 220 kW. Obě verze, Elroq 85 i Elroq 85x, dosahují maximální rychlosti 180 km/h a mají elektrický dojezd až 560 km.
Rychlonabíjení stejnosměrným proudem s výkonem až 175 kW
Všechny varianty zcela nového modelu Škoda Elroq podporují rychlonabíjení stejnosměrným proudem, pouze nabízejí jiný maximální nabíjecí výkon. Modely Elroq 85 a Elroq 85x nabízejí DC nabíjení výkonem až 175 kW. Akumulátory všech čtyř verzí pohonu lze nabít z 10 % na 80 % kapacity již za 28 minut. V AC nabíjecích stanicích se všechny modely Elroq nabíjejí rychlostí až 11 kW, přičemž plné nabití trvá přibližně 5,5 až 8 hodin v závislosti na dané variantě. Škoda Elroq podporuje funkci automatického a manuálního předehřevu baterie. Funkce předehřevu připravuje baterii na nabíjení stejnosměrným proudem při nízkých okolních teplotách a optimalizuje tak rychlost nabíjení. Proces lze aktivovat ručně stisknutím tlačítka na centrálním displeji infotainmentu, nebo automaticky cestou k nabíjecí stanici na základě údajů z navigace a teploty baterie.
Velkorysý prostor a prvky Simply Clever
Navzdory svým kompaktním rozměrům nabízí zcela nový vůz Škoda Elroq velkorysý prostor pro zavazadla cestujících. Zavazadlový prostor o objemu 470 litrů lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1580 litrů. V interiéru je také k dispozici řada odkládacích prostor o celkovém objemu 48 l, včetně několika chytrých přihrádek. V kompaktním SUV mají také premiéru zcela nové prvky Simply Clever. Patří k nim praktická, na přání dodávaná síť pro uložení nabíjecího kabelu pod víkem zavazadlového prostoru. Samotné víko zavazadlového prostoru je nastavitelné, což umožňuje chytré a flexibilní využití zavazadlového prostoru. Škoda Elroq nabízí také dva další úložné prostory po stranách zavazadlového prostoru. Další novinkou je QR kód v zavazadlovém prostoru. Po jeho naskenování se zobrazí rychlý přehled výbavy a funkcí, které jsou ve voze k dispozici, nebo se zobrazí interaktivní video návod, jak používat například plato zavazadlového prostoru nebo síťový program.
Bezpečnost a pohodlí díky pokročilým asistenčním systémům a až devíti airbagům
Škoda Elroq je standardně vybavena širokou škálou bezpečnostních a asistenčních systémů a velkým množstvím pokročilých senzorů, které zajišťují vysokou úroveň pasivní i aktivní bezpečnosti. Mezi asistenční systémy patří asistovaná jízda, která ve své nejnovější verzi výrazně rozšířila využití online dat z jiných vozidel. Automatické parkování nabízí uložený parkovací manévr na dálku. Uložený parkovací manévr umožňuje řidiči „naučit" Elroq zapamatovat si příjezdy dlouhé až 50 metrů k celkem pěti různým parkovacím místům. Elroq je poté schopen přijet na dané místo a automaticky zaparkovat. Pro vysokou úroveň pasivní bezpečnosti je zcela nová Škoda Elroq vybavena až devíti airbagy. Součástí standardní výbavy jsou airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, boční airbagy vpředu a centrální airbag mezi předními sedadly. Boční airbagy vzadu jsou k dispozici na přání.
Aplikace MyŠkoda: Specifické služby pro elektromobily
Majitelé zcela nového vozu Škoda Elroq mohou řadu funkcí vozu pohodlně ovládat prostřednictvím aplikace MyŠkoda ve svém chytrém telefonu, která spojuje řadu možností a služeb v jedné aplikaci. Aplikace nabízí novou uživatelsky přívětivou a přehlednou grafiku a nově umožňuje přístup k funkci PowerPass pro kontrolu a správu nabíjecích procesů na veřejných nabíjecích stanicích. Aplikaci MyŠkoda lze rovněž použít k ovládání nabíjecích procesů v domácím wallboxu a k dálkové aktivaci klimatizace vozu. Mezi další specifické služby pro elektromobily patří možnost integrace nabíjecích zastávek do naplánované trasy v navigaci. Pomocí aplikace MyŠkoda lze elektrický model Škoda Elroq také dálkově zamykat a odemykat.
Wallboxy Škoda Charger
Wallbox Škoda Charger je nezbytnou součástí ekosystému Škoda pro domácí nabíjení. Škoda Charger Connect s výkonem až 11 kW nabízí díky novému režimu nabíjení optimalizovanému pro solární energii ekologické řešení pro domácí nabíjení. Tento model rovněž podporuje nabíjení s dynamickým tarifem a nabíjení za spotovou cenu, čímž optimalizuje náklady. Verze Connect také umožňuje připojení LAN a Wi-Fi, což uživatelům umožňuje ovládat proces nabíjení na dálku pomocí aplikace MyŠkoda. Nejvyšší verze Pro je vybavena připojením LTE s předplacenou kartou eSIM. Wallbox Škoda Charger navíc nabízí funkci Plug & Charge spolu se čtečkou RFID, která usnadňuje identifikaci uživatelů na společných rezidenčních parkovištích.
Elektromobilita značky Škoda: Přehled
Škoda Auto se zavázala investovat v nadcházejících letech miliardy eur do své transformace v oblasti elektromobility. Česká automobilka tak činí s jasně definovaným plánem dalšího zvyšování podílu elektrifikovaných vozidel značky v Evropě i mimo ni. Škoda Auto zůstává věrná svým základním hodnotám a nabízí dostupnou individuální mobilitu přizpůsobenou potřebám zákazníků na všech trzích po celém světě. Nadále se drží dlouhodobé vize značky, která spočívá v poskytování udržitelné individuální mobility, cenově atraktivních čistě elektrických modelů a inovativních technologií. První zkušenosti s elektrifikovanými vozy z Mladé Boleslavi získala česká automobilka již před 116 lety. Role elektrického průkopníka patří modelu Laurin & Klement typ E z roku 1908, který znamenal první počin společnosti v oblasti hybridních technologií. Na konci 30. let následovaly elektrické nákladní vozy, kterými bylo rozváženo pivo. V období 1991 a 1994 vzniklo několik stovek vozů modelu Škoda Eltra 151, který byl odvozen od modelů Favorit a Pickup a který byl určen nejprve pro Švýcarsko a později také pro další evropské země. Elektromotor o výkonu 15,4 kW umožňoval dojezd až 80 km a maximální rychlost 80 km/h. Pohodlné ukládání nabíjecího kabelu za masku chladiče představovalo jeden z tehdejších Simply Clever prvků. Do současné éry elektromobility vstoupila Škoda Auto s modelem Octavia Green E Line. V roce 2011 začali inženýři s praktickými testy elektrického pohonu u deseti prototypů. Elektromotor podával trvalý výkon 60 kW, maximální výkon činil 85 kW. Baterie s kapacitou 26,5 kWh umožňovaly dojezd až 150 km. Začátkem roku 2020 uvedla automobilka na trh první plně elektrický sériový vůz v historii Škoda Citigoe iV. Na podzim 2020 byla představena Škoda Enyaq, plně elektrické SUV a první sériový model založený na modulární platformě pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen. V prvním čtvrtletí roku 2022 doplnil portfolio dynamický a elegantní Enyaq Coupé. V prvním čtvrtletí roku 2024 bylo celosvětově dodáno 14 000 kusů plně elektrického modelu Enyaq, což představuje nárůst o 12,3 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2023. Ve stejném čtvrtletí byl Enyaq šestým nejprodávanějším elektromobilem v Evropě, přičemž získal 3,1% podíl na trhu. Kromě toho byl nejprodávanějším elektromobilem v České republice a na Slovensku, druhým nejprodávanějším elektromobilem v Německu a Švýcarsku a třetí místo obsadil ve Finsku a Litvě.